Hoe kan ik een artikel retourneren

HOE RETOURNEER IK EEN BESTELLING?

Volg de volgende, eenvoudige, stappen om snel en gemakkelijk een of meerdere artikelen uit je bestelling aan ons terug te sturen:




1. Voorbereiding

  • Doe het item terug in de zak waarin je het hebt ontvangen.
  • Geef de reden op waarom je het item retour wilt sturen door het gele veld aan de buitenkant van de zak in te vullen.
  • Plaats de te retourneren items samen met het retourbewijs in één pakket. Je kunt eventueel de originele verpakking hergebruiken.


2. Verpakken

  • Plak het retourlabel op het pakket. Zorg ervoor dat het originele adreslabel niet meer leesbaar is.
  • Let op dat het pakket volledig is afgesloten; hiermee voorkom je dat de inhoud onderweg beschadigt.


3. Retourneren

  • Je kunt nu je pakket retourneren.
  • Nederland: De volgende stap die je moet nemen hangt af van de bezorgdienst die je hebt gekozen. Als je bestelling is bezorgd door PostNL, dan kun je het pakket afgeven bij de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Bestellingen die zijn bezorgd door DHL en DHL Express kunnen worden afgegeven bij een DHL Parcelshop.
  • België: De volgende stap die je moet nemen hangt af van de bezorgdienst die je hebt gekozen. Als je bestelling is bezorgd door Bpost, dan kun je het pakket afgeven bij de dichtstbijzijnde Bpost-locatie. Bestellingen die zijn bezorgd door DHL en DHL Express kunnen worden afgegeven bij een DHL Parcelshop.
  • Vraag altijd om de retourbon, dan heb je altijd het bewijs dat je retourzending is afgegeven.


4. Terugbetaling

  • We sturen je een bevestiging naar je e-mailadres zodra we je retourzending hebben ontvangen.
  • Zodra we de geretourneerde items hebben verwerkt wordt de terugbetalingsprocedure in gang gezet. Normaal gesproken is je retourzending binnen 14 werkdagen verwerkt.


KAN IK EEN ARTIKEL OMRUILEN?

Nee, het is helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen bij ons, maar je kunt altijd een nieuwe bestelling plaatsen om het gewenste artikel te krijgen.

  • Het artikel dat je niet wilt houden kun je gemakkelijk terugsturen naar ons en wij zullen vervolgens het bedrag aan je terugbetalen.
  • Volgens de wet heb je 14 dagen de tijd om een artikel te retourneren aan ons, maar wij bieden als extra service 30 dagen retourrecht aan.   


EEN VAN MIJN ITEMS IS KAPOT. WAT MOET IK DOEN?

In het geval dat je een defect aantreft bij een artikel dat je  in onze online shop hebt gekocht, zorg er dan voor dat je dit defect binnen 2 jaar na de besteldatum meldt:

  • Het enige wat je dient te doen, is het artikel te retourneren naar ons waarbij je duidelijk retourcode 13 aangeeft als retourreden.
  • Wanneer je het retourformulier niet meer hebt, neem dan contact op met de klantenservice zodat we het formulier opnieuw aan je kunnen sturen. Zodra we het artikel ontvangen hebben, verwerken we meteen je klacht.
  • Bij defecte artikelen wordt altijd het volledige bedrag gecrediteerd. De creditering zal binnen 14 dagen plaatsvinden.
  • Wij kunnen het artikel helaas niet omruilen, maar je kunt wel een nieuwe bestelling plaatsen.


HEBBEN JULLIE MIJN RETOURPAKKET ONTVANGEN?
Je ontvangt een e-mail zodra wij je retourzending hebben ontvangen in ons magazijn of jij hebt aangetoond dat de retourartikelen aan ons zijn verzonden.


WANNEER KRIJG IK MIJN GELD TERUG?
  • De terugbetaling vindt zo spoedig mogelijk plaats, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht.
  • Wij wachten met terugbetalen tot wij de retourartikelen hebben terugontvangen, of tot jij hebt aangetoond dat de retourartikelen aan ons zijn verzonden.
  • Je ontvangt een e-mail zodra wij je retourzending hebben ontvangen in ons magazijn of jij hebt aangetoond dat de retourartikelen aan ons zijn verzonden.
  • Zodra wij je retourzending hebben ontvangen in ons magazijn of jij hebt aangetoond dat de retourartikelen aan ons zijn verzonden, betalen wij je het volledige bedrag terug, inclusief de verzendkosten door ons in rekening gebracht voor de geretourneerde producten in het geval je de gehele bestelling retourneert.
  • De verzendkosten zijn een standaardbedrag dat niet afhankelijk is van het aantal bestelde producten. Daarom betalen wij geen verzendkosten terug als je slechts een deel van jou bestelling retourneert.
  • De terugbetaling vindt plaats op dezelfde wijze als jouw betaling: